Význam pohybu v živote človeka

Čo si predstavíme pod pojmom, slovom „šport“? Mnohých z nás napadne sledovanie futbalu na gaučí v pohodlí domova. Iní si zas predstavíme každodenný rituál, ktorý sa stáva súčasťou nášho života, či už dvíhaním činiek v posilňovni alebo napr. behom.

 

Každopádne, šport by nemal obchádzať nikoho z nás. Pomáha nás udržiavať v dobrej fyzickej rovnováhe, formuje naše telo, postavu, dokonca blahodarne pôsobí aj na náš duševný stav. Pri cvičení sa uvoľňujú endorfíny, ktoré v nás vyvolávajú pocit šťastia. Ďalej hormón testosterón, ktorý nielen že znižuje obsah tuku, ale zvyšuje aj pocit sebadôvery. Každý deň by sme si mali nájsť aspoň desať minút na rozhýbanie kostí. Či už ráno, alebo večer pred spaním. Pri športovaní je dôležitá je pevná vôľa. Ak sme dostatočne svedomitý, môže sa stať, že od pasivity prejdeme k aktívnemu športovaniu.

 

Samozrejme, nič netreba preháňať a všetko robiť v rámci svojich síl. Nie je dobré ak to hneď na začiatku preženieme, môže nás to od danej aktivity len odradiť. Silu a čas je pri športovaní potrebné správne rozložiť. V dnešnej dobe máme na každom kroku nejakého športového poradcu alebo trénera, ktorý nám ukáže čo a ako. Podstatné je komunikovať, teda ak máme nejaký zdravotný problém, tréner o ňom musí vedieť a cviky prispôsobiť tak, aby nám daný stav ešte viac nezhoršili.

 

Ďalším pozitívom aktívneho športovania je rozvoj našej mentálnej stránky. Športom bojujeme aj proti stresu. V dnešnom uponáhľanom svete, plnom nárokov a požiadaviek, je nutné vypnúť myseľ. Nie je dôležité venovať sa športu na profesionálnej úrovni, ale tak, ako som už spomínala, aspoň pár minút denne zregenerovať telo a ducha.

 

Ak už nás nemotivuje vyšportovaná postava, tak by sme mali myslieť aspoň na svoje zdravie. Aktívny šport predchádza srdcovocievnym chorobám, teda znižuje riziko ich vzniku. Taktiež znižuje hladinu cholesterolu a zlepšuje spánok. Tým pádom, že vykonávame pohyb, spaľujeme kalórie, teda šport urýchľuje metabolizmus. So športovaním úzko súvisí aj zdravá, vyvážená a pestrá strava. Je len na nás, či do svojho jedálnička zaradíme zeleninu a ovocie, alebo dáme prednosť „tichému zabijakovi“, a to rôznym lupienkam, hamburgerom či vysmážaným jedlám.

 

Okrem základného stravovania je dobre obohatiť telo aj o kvalitné preparáty, ktoré nám dodajú dôležité vitamíny a minerály, ale aj energiu a živiny potrebné pre kvalitný život. Ľudia, ktorý športujú a majú zvýšenú fyzickú záťaž potrebujú vhodnú stravu a doplnky, ktoré spoľahlivo dodajú telu energiu.

 

Je len na nás ako sa k danej problematike postavíme. Ale ak sa máme čo len trochu radi, tak po prečítaní tohto článku poďme na krátku prechádzku, alebo na hodinu pilatesu, alebo si len tak doma zadrepujte. Naše telo a myseľ nám bude vďačné!


Autor: Viktória Alexovičová