Výživa pre lepšie športové výkony

Proteín
Veľmi dôležitá zložka, ktorá by nemala chýbať v jedálničku. Bežnými zdrojmi v potrave je hlavne mäso, mliečne výrobky, vajcia, ale aj orechy a v obmedzenej miere aj niektoré obilniny. Denne by mal človek zjesť minimálne 1 g bielkovín na 1 kg telesnej hmotnosti. Občas sa stáva, že toľko bielkovín v prirodzenej strave neprijmú a vtedy na rad prichádza proteínový nápoj. Tieto doplnky výživy sú vyrábané ako extrémne dobre vstrebateľné a využiteľné zdroje bielkovín. Pre zlepšenie vašich športových výkonov sa jedná o cenného pomocníka, ktorý pomáha so stavbou svalov a správnu regeneráciou.

Špeciálne prípravky pre regeneráciu
Regenerácie je pri snahe o zlepšenie výkonov veľmi dôležitá. Je ovplyvnená predovšetkým stravou, dostatočným odpočinkom a vhodne zvoleným tréningom. Pomôcť môžu aj špeciálne prípravky pre regeneráciu.

BCAA - vetvené aminokyseliny
Naše telo je zložené z aminokyselín, ktoré sú základnými stavebnými kameňmi väčšiny buniek v našom telom. Na trhu so športovými doplnkami existujú špeciálne vetvené aminokyseliny v izolovanej podobe známe ako BCAA, ktoré slúžia ako ochrana pred spaľovaním svalov a podporujú regeneráciu. Hodí sa v prípade, že sa snažíte ľahko redukovať tuk alebo cvičíte nalačno.

Iontový nápoj
Pri aktívnej svalovej práci dochádza aj k spotrebe iónov, ktoré ovplyvňujú celý rad procesov vo svalov. Ich doplnenie počas fyzickej aktivity alebo po jej skončení pomáha organizmu vyrovnať sa so záťažou a ešte o niečo predĺžiť svoju výdrž. To je dôvod, prečo sa jedná o obľúbený doplnok napríklad u cyklistov alebo bežcov na dlhšie vzdialenosti. Rýchle dodanie stratených iónov ihneď po tréningu opäť urýchli a napomôže lepšie svalovej regenerácii, ktorá sa prejaví na zlepšujúcich sa výkonoch.


Autor: Šárka Stuchlíková

Alternatívne produkty