Starostlivosť o vlasy vystavené slnku

 

1) Vitamíny, základ zdravia
Ešte než vystavíte vlasy prvým slnečným lúčom, dodajte im potrebné množstvo vitamínov. Rovnako ako v starostlivosti o pokožke, aj vlasy potrebujú dodať výživu zvnútra tým skôr, ak máte v pláne tráviť leto pri vode a na slnku.

Najdôležitejšie vitamíny pre krásu a zdravie vlasov sú vitamíny A a B a zinok. Môžete siahnuť buď po potravinových doplnkoch určených priamo pre vyživenie vlasov, alebo sa môžete vydať prírodnou cestou. V takom prípade zaraďte do svojho jedálnička brokolicu, mrkva, kapusta, broskyne, marhule, mlieko, syry a mäso pre prísun vitamínu A, a vaječné žĺtky, vnútornosti, ryžu a ďalšie obilniny, ktoré obsahujú nemalé množstvo vitamínu B.

Zinok potom nájdete v orieškoch a tekvicových semienkach, ale aj vo vajciach, syroch, alebo fazuli. Práve zinok vlasy posilní a zabráni ich nadmernému vysušovaniu, vitamín A pomôže udržať činnosť mazových žliaz v normále, vitamín B potom obmedzí tvorbu lupín a vypadávaniu vlasov, ale hlavne poskytne ochranu pred UV žiarením.

 

Rovnako ako si v horúcich letných dňoch naša pokožka žiada špeciálnu starostlivosť, aj vlasy majú iné nároky než v chladnom období roka. UVA a UVB žiarenia nie je len hrozbou pre našu kožu, ale nemalé škody dokáže napáchať aj vo vlasových vláknach a na pokožke hlavy. A ak vaše vlasy nie sú práve najkvalitnejšie, správna starostlivosť o ňu je ešte o niečo dôležitejšia. Ak ale niečo s kvalitou vlasov dokáže poriadne zatočiť, potom je to pôsobenie slanej a chlórovanej vody, ktorá aj z kvalitných vlasov dokáže v okamihu urobiť nevzhľadnú a nepoddajnou slamu. Univerzálny návod na ideálnu starostlivosť o vlasy vám síce neposkytneme, pár radami ale napriek tomu prispieť môžeme.
Ešte než sa ale pustíte do výberu ideálne vlasovej kozmetiky, ujasnite si, aký tip vlasov vám do vienka nadelila matka príroda. Ak si nie ste kvalitou a typom vlasov istí, neváhajte, skonzultovať situáciu s vaším kaderníkom.

Či už sa rozhodnete pre akúkoľvek variantu, začnite s ňou čo najskôr. Kvalita vlasov sa po potravinových doplnkoch alebo po úprave jedálnička určite prejaví, pravda je ale taká, že to nejaký ten čas trvá.

2) Čistota je základom úspechu
Rovnako ako sa vlasy pod zimnou čiapkou mastia viac než by sa nám páčilo, aj v letných mesiacoch sa nepríjemnému mazu nevyhneme. Vplyvom teplého počasia sa totiž pokožka hlavy zanáša nielen mazom, ale tiež nečistotami, ktoré mastenie vlasov ešte urýchli, a navyše zabráni pokožke hlavy dýchať. Ak chcete udržať svoju hrivu zdravú, lesklú a nadýchanú, dajte si záležať na poriadnom umývaní. V letnom období si dajte na voľbe šampónu obzvlášť záležať a nezabudnite zohľadniť váš typ vlasov. Čo by ale šampón mal stopercentne spĺňať, je schopnosť poriadne umyť pokožku hlavy. Ako to ale spoznáte? Úplne jednoducho už po prvom umytí. Aj dlhé ťažké vlasy budú po vysušení o poznanie nadýchanejšie a budú výrazne menej vypadávať. Ak kvalitný šampón používate krátko, môže vás jeho prvé použitie trochu vydesiť. Pri umývaní sa totiž uvoľnia odumreté vlasy, ktoré doteraz s pokožkou hlavy držali pohromade iba neviditeľná vrstva mazu a nečistôt. Chumáčiky vypadaných vlasov vás možno zneistí, ale verte, že onedlho ich bude čím ďalej tým menej.
Nezabúdajte tiež, že umývanie hlavy je nutné po kúpaní v chlórovanej alebo slanej morskej vode, ale nevyhnete sa mu ani v prípade, že sa vaše vlasy pod náporom slnečným lúčov spotia. Chlór a soľ totiž pri dlhodobom pôsobení roztvárajú vlasové vlákna a vysáva z nich dôležitú vlahu.

3) Bez kondicionéra ani ranu
Ak si chcete udržať lesklé a zdravé vlasy, nikdy nezabúdajte na kvalitný a výživný kondicionér. Po každom umytí ho aplikujte na končeky a do dĺžky vlasov, ale vyhnite sa pokožke hlavy. Kondicionér vyživí vlasy oslabené slnkom a dodá im potrebnú vlahu. V letnom období je potom ideálne siahnuť po kondicionéru, ktorý obsahuje nielen vitamíny a minerálne látky, ale hlavne ochranný filter SPF. Vďaka nemu vaše vlasy ochránite pred škodlivým vplyvom UV žiarenia a naviac aj z veľkej časti zabránite zmene ich farby nielen u vlasov farbených.

4) Pravidelná dávka poriadnej výživy
Rovnako ako si pokožka tela zaslúži pravidelnú dávku výživy, ani vlasy sa bez nej nezaobídu. Doprajte vlasom raz týždenne poriadnu regeneračnú kúru a uvidíte, že sa vám odvďačia krásou a leskom. Vyberajte vysoko výživné a regeneračné vlasové masky a zábaly, ktoré vaše vlasy nielen prebudia k životu, ale vybudujú im ochrannú bariéru pred nepriaznivými vplyvmi. Vysušená zľahnutá sláva bude tá a vy sa opäť budete môcť pochváliť lesklými a zdravými vlasmi.

5) Pozor na slnko!
Slnko má síce na náš fyzický i psychický stav naskrz pozitívne účinky, pre vlasy sa ale môže stať zabijakom. UVA a UVB lúče sú totiž škodlivé nielen pre pokožku, ale aj pre naše vlasy. V letnom období tak neotáľajte s nákupom vlasovej kozmetiky obsahujúceho okrem iného aj ochranný faktor SPF. Tieto paprsky prenikajú do vlasovej kôry a otvárajú vlasovú kutikulu, čím vlas pripravujú o vitalitu, spôsobujú vyblednutie farby, ale v nemalej miere tiež prispievajú k hrubosti a krepovateniu vlasov. UV žiarenie tiež pripravuje vlasy o dôležité proteíny a oleje z vlasovej pokožky, a zo zdravých a lesklých vlasov robí suché a lámavé chudinky. Ak chcete tomu zabrániť, siahnite po bezoplachových kúrach a kondicionér na báze oleja, ktoré obsahujú ochranný faktor SPF. Pokožka vašej hlavy bude pred škodlivými lúčmi chránená a udržia vaše vlasy zdravé a hydratované.
Ďalšou možnosťou je potom pokrývka hlavy. Či už siahnete po klobúku, čiapke so šiltom alebo po šatke, ochránite tak pokožku hlavy a tým aj zdravie vlasov. Počítajte ale s tým, že sa vlasy budú viac mastiť a bude potrebné ich častejšie umývať.

6) Nechajte vlasy dýchať
Ak ste majiteľom dlhých kučier, najlepšie urobíte, keď ich budete nosiť voľne. Vlasy sčesané do copu alebo do drdolu totiž nedovolí pokožke hlavy dýchať, prispievajú k väčšiemu poteniu a tým aj k zanášaniu pokožky nečistotami. To prispieva nielen k intenzívnejšiemu masteniu vlasov, ale môže to byť tiež spúšťacím faktorom pre tvorbu lupín, alebo dokonca pre tvorbu kožných ochorení.

7) Pred pobytom pri mori zabudnite na farbenie vlasov
Ak existuje typ vlasov, ktoré sú v lete najcitlivejšie, potom sú to jednoznačne vlasy farbené a odfarbené. Po každom farbení sú vlasy výrazne oslabené a v kombinácii so slnečnými lúčmi a morskou alebo chlórovanou vodou sa môžu ľahko premeniť v nevzhľadné. Než sa teda vydáte na prvú tohtoročnú dovolenku pri mori, zabudnite na farbenie. Aj tá najšetrnejšia farba totiž vlasy oslabí a výsledná farba bude vo finále úplne iná, než akú ste očakávali.

8) Olejom proti vysúšaniu vlasov
Hoci to nie je riešenie ideálne, ak plánujete stráviť celý deň slnením a pobytom v slanej alebo chlórovanej vode, olej vaše vlasy pred nepriaznivými vplyvmi ochráni. Votrite si do vlasov od korienkov ku končekom olej, zmotajte vlasy do drdolov a vyrazte k vode. Všetky vlasy síce nebudú po príchode domov lesklé ani extra vyživené, po ich umytí ale uvidíte výsledky. Olej totiž na vlasových vláknach utvoria akýsi ochranný film, ktorý nepustí soľ, chlór a slnečné lúče dovnútra, a prirodzenú vlahu vlasu zase von. Po riadnom umytí tak vaše vlasy nebudú suché a nepoddajné ako ste boli zvyknutí, ale udrží si zdravú štruktúru aj prirodzený lesk. Osobitnú starostlivosť pri umývaní ale venujte vlasovej pokožke. Ak olej z vlasov a pokožky patrične nevymyjete, rýchlo sa zamastia.

Elixi tip:
Ešte než slnečné lúče udrú plnou silou, navštívte kaderníka. Zbavte sa suchých a rozštiepených končekov, ktoré zvyšok vlasov pripravujú o ich vitalitu, a nechajte vlasy prestrihať. Odmenou vám budú nielen znateľne zdravšie a menej zaťažené vlasy, ale aj fakt, že vaša pokožka môže lepšie dýchať a toľko sa nepotí.

Autor: Kateřina Dobešová

Zákazníci k tomuto tovaru kupujú
Sprej po opaľovaní SUN UVA Diet Esthetic 200 ml
-63 %
9,50 EUR3,56 EUR
Předpokládané datum naskladnění - Na dotaz
Alternatívne produkty