RAW strava: 2. diel: Surová či živá strava. Je v tom rozdiel?

Že RAW strava znamená predovšetkým snahu o súzvuk s prírodou, o tom sme si už hovorili. Že má RAW strava mnoho rôznych názvov, to je asi každému jasné. Ale vedeli ste, že živá strava a surová strava nie sú to isté a často sa tak zamieňajú?

Živá strava je taká, ktorá sa skladá zo surovín zachovávajúcich si život skrz aktívne enzýmy, ktoré sú následne veľmi prospešné najmä pre naše zažívacie ústrojenstvo a následne pre imunitný systém. Čím viac enzýmov sa v surovine nachádza, tým lepšie. A pozitívne je, že pre nich nemusíte chodiť ďaleko.

Medzi živú stravu totiž patrí napríklad čerstvé hrušky, pomaranče, jablká, maliny, čučoriedky, šaláty, mrkvy, brokolice, cukety, ale aj naklíčené obilie, strukoviny a semienka. Surová strava je taká, ktorá neprešla tepelnou úpravou, ale sama o sebe nemá aktívne enzýmy. Sú to vlastne všetky strukoviny, semienka, či orechy, ktoré neprešli tepelnou úpravou pri viac ako 45 ° C, ale dajú sa takzvane naklíčiť.

Takéto suroviny stačí ideálne na 24 hodín namočiť do studenej vody. Vďaka tomu sa deaktivujú enzýmové inhibítory, naštartuje sa proces klíčenia, ktorý prebudí enzýmy a so surových surovín sa stanú zároveň aj suroviny živé, a pre ľudský organizmus veľmi výživné aj prospešné.

Aby sme ale nehovorili len o ovocí a zelenine, dotkneme sa okrajovo aj mliečnych výrobkov. Vo svete RAW stravovania sa totiž objavujú tiež zástancovia konzumácie surového mlieka, teda nepasterizovaného a nehomogenizovaného, ​​výrobkov z neho, surových vajec, surových rýb alebo mäsa. Či sa človek rozhodne vydať sa rovnakou cestou, to záleží čisto na ňom. Niekto odmieta mäso z rozumového alebo etických presvedčenia, iní zase razí teóriu, že človek by mal piť len mlieko materské a mlieku ostatných cicavcov by sa mal vyhýbať. Či už sa rozhodnete pre tú či onú variantu, nikdy nezabúdajte na to, že najdôležitejším faktorom pre udržanie pevného zdravia nie sú naše myšlienky, ale to, čo telu robí dobre.



Autor. Kateřina Dobešová

Alternatívne produkty