Pár slov o chudnutí

Ak trpíte neznesiteľnou láskou k jedlu a nechcete sa zmieriť s vyššou váhou, nemali by ste zabúdať predovšetkým na pohyb.

Jedno dôležité a jednoduché pravidlo pre udržanie váhy znie:

"Príjem energie = výdaj energie!"

Ak chceme schudnúť, tak samozrejme môže byť rovnica nahnutá smerom doprava. Nemali by sme to však preháňať. Ak telo nemá dostatok energie, môže začať čerpať energiu zo svalov a to nie je nič dobré.

Väčšina plánov, že budeme usilovne cvičiť a potom bude všetko zase dobré samozrejme stroskotá. Cvičenie by malo byť dlhodobé, pravidelné a mali by sme ho robiť s láskou. V opačnom prípade len málo ľudí vydrží a kilá nám samozrejme aj vydržia.

Možno poznáte to klišé, ako prvý týždeň po Vianociach je plno vo všetkých posilňovniach a druhý týždeň zostane len pár ľudí, ktorí tam boli aj pred Vianocami. Takže takto nie!

Čo jesť?
Dôležitý je vysoký obsah vlákniny. Vláknina nemá žiadnu energetickú hodnotu. A k čomu je teda dobrá? Predovšetkým zaplní náš žalúdok a navodí pocit hladu. Má samozrejme množstva ďalších skvelých vlastností ...

Takže vláknina je dobrá a kde ju nájdeme. Vysoký obsah vlákniny obsahuje:

- otruby, ovsené vločky, slivkový kompót, hrach, fazuľa, kukurica, banány, celozrnný chlieb, nelúpaná ryža, datle, figy, sušené ovocie, listová zelenina, zemiaky pečené v šupke

Ak chcete chudnutie podporiť, vyskúšajte napríklad L-karnitín, Anorexin alebo zelenú kávu.

Hlavne sa nestresujte z pribúdajúcich kíl alebo kvôli iným záležitostiam. Stres môže výrazne podporiť priberanie na váhe!


Autor: Lenka Libichová

Alternatívne produkty