Kokosový cukor - zdravé maškrtenie

Kokosový cukor má príjemnú karamelovú chuť s jemným kokosovým nádychom. Poskytuje nášmu telu taktiež vitamíny a veľké množstvo minerálov. Vo východnej Ázii je kokosový cukor bežným a veľmi obľúbeným sladidlom. V našich krajoch je to zatiaľ novinka a príliš veľa ľudí nepozná čaro tejto prísady.

Kokosový cukor sa získava z nektáru kvetov kokosových paliem. Tento nektár sa následne varí, kým sa nevytvorí karamel. Karamelová hmota sa po stuhnutí rozdrví na prášok z drobných kryštálikov, ktorým si už môžeme náš život osladiť.

Kokosový cukor poskytne nášmu telu vitamín C, vitamíny z rady B, sodík, horčík, draslík, vápnik, železo a zinok. Ďalej je bohatý na antioxidanty a obsahuje niekoľko druhov aminokyselín. Pomáha udržiavať stále vnútorné prostredie, má antibakteriálne a antivírusové účinky a podporuje našu imunitu.

Cukor prospieva ľuďom, ktorí trpia vysokým krvným tlakom a kardiovaskulárnym typom ochorenia, pretože obsahuje draslík. Trochu prispieva aj k prevencii vzniku anémie vďaka obsiahnutému železu. Vápnik zase pomáha udržať naše kosti pevné.
To ale nie je všetko jeho čaro. Veľkou výhodou kokosového cukru je predovšetkým nízky glykemický index. Glykemický index kokosového cukru sa uvádza v rozmedzí od 30 do 40 (biely cukor má GI 70). Tento index nám podáva informáciu o rýchlosti spracovania sacharidov obsiahnutých v danej potravine a poťažmo aj o miere zvýšenia hladiny cukru v krvi po určitom jedle.

Sacharidy z jedál a nápojov s nižším GI sú dlhšie spracovávané a lepšie využívané naším telom. Potraviny s vyšším GI sú všeobecne nezdravé, prispievajú k tvorbe tukových zásob a vzniku diabetu II. stupňa. Navyše po ich požití dostávame čoskoro chuť na sladké.

Pokiaľ Vás kokosový cukor zaujal a radi by ste ho vyskúšali, objednajte si ho priamo na našom webe.

S kokosovým cukrom však zaobchádzajte obozretne aj napriek tomu, že sa jedná o zdravšie zosúladilo. Rovnako ako iné sladidlá môže mať za následok aj nejaké to kilo navyše. Jednoducho sa nič nemá preháňať.

Ostatné výrobky z kokosu sú tiež veľmi chutné a zdravé. Vyskúšajte napríklad kokosové mlieko, kokosový olej alebo múku.


Autor: Lenka Libichová

Alternatívne produkty