Jogou k pleti bez vrások

Pleť bez vrások. Sen každej ženy, nikdy nekončiaca téma a zároveň jedna veľká neznáma. Aspoň tak to vníma väčšina žien. Dnešný trh ponúka mnoho zázračných krémov, pleťových sér a masiek, ktoré sľubujú hladkú pleť ako v dvadsiatich a dušujú sa, že bezpečne zaženú mimické vrásky a ďalšie nedokonalosti v tvári, ktoré s postupom veku prirodzene prichádzajú. Problém je ale v tom, že čo sedí jednej z nás, to pleť tej druhej absolútne neznesie a tak sa z jednoduchého honu za pleťou bez vrások stáva veľa drahý koníček.

Bez hydratácie sa nezaobíde žiadna pleť a tak sa na našich kúpeľňových poličkách budú objavovať ďalšie a ďalšie prípravky stále dookola. Aj tak ale môžete niečo málo zmeniť a pritom vám to nezaberie viac ako pár minút denne. No povedzte sami. Nebolo by pekné, keby sme sa mi ženy nemuseli spoliehať len na zázračné vyhladzujúce účinky nie práve lacných kozmetických prípravkov? Čo keby k šťastiu a pleti bez vrások stačilo len pár minút pred zrkadlom? Pretože nič nezaženie vrásky tak dobre, ako tvárová joga!

Jóga od hlavy až k päte:
Že má jóga blahodárne účinky, o tom niet žiadnych pochýb. Pomáha udržať telo pevné a pružné, podporuje správnu funkciu zažívacieho ústrojenstva, ale veľmi prospešná je tiež pre funkciu srdca a metabolizmu. Dokáže dokonca zahnať všetky chmáry a je preto veľmi obľúbená ako podporný systém pri liečbe depresií či úzkostných porúch. Pri pravidelnom praktizovaní podporí správne prekrvenie pokožky, ktoré je dôležité nielen pre zahnanie vrások, ale tiež pri boji s nenávidenou celulitídou, a s trochou nadsádzky by sa tak dalo povedať, že vlastne dokáže zastaviť, alebo aspoň spomaliť, čas. A rovnako, ako je praktizovanie jogy všetkého druhu prospešné pre naše telo, je prospešné aj pre tvár. Už po pár týždňoch tvárové svaly posilnia, zoštíhlia tvár, zjemnia sa vrásky a pleť bude oveľa lepšie prekrvená. Ako bonus, a to je dokonca vedecky dokázané, môžete očakávať aj zmiernenie stresu a tým pádom lepšiu náladu, ktoré sa v dnešnej uponáhľanej dobe len ťažko dosahuje.

Už len úsmev alebo zamračenie síce tvárové svaly precvičuje, nikdy ale neprocvičí úplne všetky. A práve kvôli tomu sa časom objavujú ovisnuté kútiky, dvojitá brada, alebo ochabnuté kontúry tváre. Keď si ale dáte každý deň desať minútovú jogovú seansu pred zrkadlom, aj bez pomoci plastickej chirurgie za pár týždňov omladnete aj o niekoľko rokov.

Hor sa pred zrkadlo:
Ideálnou dobou pre tvárové cvičenie je ráno alebo večer, kedy na vašej pleti nie sú žiadne stopy po makeupu. Ideálna dĺžka cvičenie je medzi desiatimi a pätnástimi minútami, s posilňovaním tvárových svalov to ale nepreháňajte. Aj keď si možno budete pripadať trochu smiešne, rozhodne to nezdávejte. Viditeľné výsledky sa čoskoro dostavia a do tej doby budete aspoň viac uvoľnená a menej stresovaná.

Než sa pustíte do cvičenia samotného, ​​uistite sa, že je vaša pleť riadne vyčistená. Ak máte suchú pleť s tendenciou k šupinateniu, pred cvičením nezabudnite na kvalitný hydratačný krém, ktorý zabráni nepríjemnému ťahaniu a možnému popraskaniu. A ak chcete dosiahnuť čo najlepšie výsledky, pred cvičením tvár nahrejte pomocou teplého uteráka. Potom už postačí len vzpriamene sa postaviť pred zrkadlo a môžete začať.

Pohľad do slnka:
Zatlačte ramená dole a snažte sa hlavu čo najviac vytiahnuť nahor. Zatvorte oči, uvoľnite tvárové svalstvo a mierne pootvorte ústa. Predstavte si, že chcete tvár nastaviť slnku a mierne vytiahnite bradu smerom nahor.

Kývadlo:
Z predchádzajúcej pozície pomaly otočte hlavu doľava, pár sekúnd zotrvajte, a otočte hlavu doprava. Neotvárajte oči. Ak zostanete stáť vzpriamene, vďaka tomuto pohybu krásne vystrite kožu od lícnych kostí až ku krku.

Vzdušný bozk:
Už ste niekedy posielali vzdušný bozk? Tak úplne rovnako našpúli ústa. Ak necháte oči zatvorené a čelo uvoľnené, vyrovnáte najčastejšie používané grimasy, ktoré stoja za vznikom väčšiny mimických vrások.

Zlostné dieťa:
Viete, ako to vyzerá, keď si malé dieťa niečo zaumieni a jeho rodičia mu to nechcú dopriať? To potom zvraští všetky svaly v tvári, zatne päste a nasleduje buď plač, alebo búšenie pěstiček či klepanie. Keď také dieťatko napodobíte a celou silou zomkne všetky svaly v tvári, po ich povolení ucítite viac ako príjemné uvoľnenie a navyše všetky svaly posilníte.

Príjemné prekvapenie:
Ak potrebujete uvoľniť strnulé očné viečka, tento cvik je presne pre vás. Zdvihnite obočie, tak aby sa vám čo najviac zvraštené čelo, otvorte oči doširoka a so zatvorenými ústami sa lokálne ponaťahujte. Sústreďte sa a to, aby ste čo najviac zapojili svaly hornej časti tváre.

Gašparko:
Rovnako ako si čas od času potrebujeme pretiahnuť telo, je potreba dopriať trochu toho strečingu aj svalom tváre. Akokoľvek si pri tomto cviku budete pripadať smiešne, verte, že jeho prospešné účinky na seba nenechajú dlho čakať. Mierne otvorte ústa, vyplazte jazyk a nechajte ho voľne visieť.

Bublina:
Ak sa často usmievate, alebo máte výraznejší noso-ústne ryhy, jednoducho sa nafúknite. Uvoľnite tvár, pevne zopnite pery a líca nafúknite vzduchom. Tento cvik pomôže vyhladiť pokožku v oblasti nosa a úst a účinne bojuje s mimickými vráskami, ktoré má smiech na svedomí.

Zľava doprava:
Ovisnuté viečka a unavené oči sú častým problémom tých, ktorí trávia veľa času pri počítači. A pritom stačí tak málo. Uvoľnite tvár, mierne pootvorte ústa a očami prechádzajte zľava doprava. Bolestiam očí predídete tak, že zatnete svaly v oblasti spánkov.

Prísne:
Aby ste posilnili svaly dolnej časti tváre, je potreba zatváriť sa ako prísna učiteľka zo strednej školy. Mierne našpúli ústa a pevne sa zomknú pery. Snažte sa zapojiť všetky svaly od brad, cez tvár, až po lícne kosti. Po pár sekundách povoľte a následne cvik opakujte.

Sebakontrola:
Pre hladké čelo bez vrások je potrebné zapojiť svaly v spánkovej oblasti. Zatvorte oči, uvoľnite tváre, nechajte zatvorené ústa a napínajte a povoľujte svaly v okolí spánkov. Nie je to síce jednoduché, ale postupom času svaly v oblasti spánkov ovládnu a cvik bude o to jednoduchší a efektívnejší.

Autor: Kateřina Dobešová

Alternatívne produkty