5 trikov, ako získať ploché bruško

1. Pretiahnutie po ranu a pravidelný pohyb

Ranným pretiahnutím rozprúdite krv a naštartujete svoj organizmus na nový deň. Vaše trávenie bude pripravené využiť a zužitkovať raňajkách na maximum a keď si ráno zacvičíte trochu viac, odnesú to tukové zásoby. Zároveň je dôležitý pravidelný prirodzený pohyb, ako je chodenie pešo, behanie, návšteva lekcií vo fitness centre alebo dlhé prechádzky so psom a podobne.

2. Zeleninu áno, ale sledujte, čo s vami robí

Zelenina je výborná a obsahuje celý rad vitamínov a minerálov. Rozhodne by nemala chýbať v žiadnom jedálničku. Ovšem vysoký obsah vlákniny niekedy môže mať aj negatívny efekt, ktorý sa prejaví nafúknutým bruškom. Pri každom druhu zeleniny je to rozdielne a každý organizmus reaguje inak. Sledujte preto, aké druhy zeleniny vám nerobia príliš dobre a vyhýbajte sa im vo chvíľach, keď sa snažíte vyzerať čo nejštíhlejšie.

3. Pohár teplej vody s citrónovou šťavou po prebudení

Pohárom teplej vody s vytlačenou šťavou z polovice citrónov naštartujete svoje trávenie. Aj napriek tomu, že je citrón kyslý, vyvoláva v našom tráviacom ústrojenstve zásaditú reakciu a pomáha nám vyrovnať sa s negatívnymi efektmi, ktoré môžu vznikať kvôli prekysleniu organizmu.

4. Smoothie

Rozmixované ovocie s trochou vody alebo rastlinného mlieka sú vynikajúcimi raňajkami alebo desiatou plnou vitamínov. Vďaka tomu, že je ovocie rozmixované, je ľahšie a lepšie stráviteľné a nespôsobuje nadúvanie. Nezabudnite prihodiť hrsť orieškov, trochu kokosového oleja alebo chia semienok pre vyváženie živín a príjmu zdravých tukov.

5. Jesť častejšie a menšie porcie

Každému vyhovuje niečo iné a všeobecne platné odporúčanie, ako je najlepšie jesť, neexistuje. Vo väčšine prípadov však platí, že menšie porcie sú lepšie a rýchlejšie stráviteľné a nehrozí nafúknutie. Zároveň si budete prirodzene udržiavať metabolizmus rozbehnutý na plné obrátky bez prílišných výkyvov energie spôsobených trávením veľkého množstva potravy naraz.

Autor: Šárka Stuchlíková

Alternatívne produkty