5 tipov na odľahčenie jedálnička

1. Viac zeleniny
Konzumujte viac zeleniny ideálne v nespracovanom stave. Ak nemáte k dispozícii dostatočne kvalitnú čerstvú zeleninu, môžete siahnuť po mrazenej. Dávajte si ale pozor na prílišný obsah soli alebo dochucovadiel, ktoré sa môžu vyskytovať v predávaných zeleninových zmesiach. Zelenina obsahuje veľké množstvo vlákniny, ale má nízke kalorické hodnoty. Do svojho tela dostanete celý rad vitamínov a minerálov, ale zároveň málo kalórií.

2. Ovocie
Ako ďalší zdroj vlákniny a vitamínu je dobré zaradiť ovocie. Odporúča sa konzumovať aspoň jeden kúsok každý deň a to ideálne dopoludnia, kedy je naše telo schopné lepšie spracovať prírodné cukry, ktoré ovocie obsahuje.

3. Energia zo semienok
Pre doplnenie všetkých dôležitých minerálnych látok a živín je dobré zaradiť aj rôzne semienka. Pri snahe o schudnutie telesného tuku je veľmi dobré konzumovať denne aspoň jednu polievkovú lyžicu chia semienok. tie sú bohaté na omega-3 mastné kyseliny, vlákninu a minerály, vďaka ktorým vás na dlho zasýtia a dodajú vášmu telu všetky dôležité látky. Skvele sa hodia do raňajkových kaší, smoothie alebo jogurtu. Nezabúdajte tiež na ďalšie semienka, ako sú ľanové semienka, slnečnicové, alebo sezamové.

4. Proteínové drinky
Pre doplnenie dennej dávky bielkovín a ako skvelé a ľahké raňajky, ktoré na dlho zasýtia sa hodí proteínové drinky. Využite už namiešané chutné zmesi a nebojte sa pridať aj kúsok ovocia, chia semienka a všetko spolu rozmixovať.

5. Netradičné prílohy
Príčinou, prečo priberáme je často nadmerný prísun sacharidov. Veľké porcie cestovín z bielej múky alebo žemľových knedlí je teda oveľa lepšie nahradiť chytrými prílohami, ktoré obsahujú väčší pomer bielkovín a celý rad minerálov. Ide napríklad o pohánku, krúpy alebo quinou, ktorá bola Inky považovaná za matku všetkých obilnín. Má jemnú chuť a pri správnom ochutení sa hodí takmer do každého jedla.


Autor: Šárka Stuchlíková

Alternatívne produkty